Social Icons

Berpantang bersama shaklee...

dua hari lepas saya mendapat call dari seorang sahabat MBfPC yang bakal melahirkan anaknya yang kedua pada Februari tahun depan.. alhamdulillah.. semoga beliau selamat melahirkan anaknya.. saya amat mengagumi semangat sahabat saya ini untuk menyusukan anaknya yang pertama kerana beliau merupakan exclusif pumping mother... beliau berjaya menyusukan anaknya secara eksklusif dgn susu ibu sehingga setahun dan disahkan mengandung semula selepas itu..  bukan semua ibu mempunyai semangat waja seperti ini... tahniah wani..

Yang buat saya bertambah happy sbb beliau nak dapatkan fullpack confinement set untuk berpantang nanti.. ini sememangnya pilihan bijak.. semoga lebih ramai ibu-ibu yang mengamalkan pengambilan suplemen semasa berpantang agar cepat pulih dan membantu dalam pengambilan nutrien yang seimbang semasa mula menyusu selain mengamalkan pantang. beliau berhasrat untuk mengambil bersama ESP dan Lecithin.. terima kasih kerana mempercayai shaklee...

Apa ada dalam  40 hari set trial confinement nie?.
B Complex (40 biji) - penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.
* Vitamin C (40 biji) - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) (40 biji) - perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
* Zinc (40 biji) - membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim).  Kekalkan kesihatan yang baik, membantu tubuh memetabolismekan karbohidrat, protein dan lemak. Di rumus khas dengan sayur-sayuran.

pengalaman sendiri selepas melahirkan fahri, fahri mengalami kuning dan prolong joundis serta terpaksa  dimasukkan kedalam wad.. jadi saya mmg tak boleh ambil jamu langsung kerana ditakuti memburukkan lagi keadaan selain jamu tersebut terlalu panas. saya juga lambat sembuh kerana tidak memakan apa suplement atau ubat yg dibekalkan Dr kerana mengalami sembelit sehingga najis berdarah..  atas dasar ini, saya mencadangkan ibu2 mengamalkan pemakanan suplement tambahan bagi menampung keperluan tubuh ketika ini disamping untuk penghasilan susu.alangkah baiknya jika saya mengenali shaklee lebih awal sebelum kelahiran fahri... tp.. better late than never kan??

ok, setakat ini sahaja perkongsian saya pada mlm nie.. semangat plk lepas tengok bola malaysia menang dengan agregat 4-2.. alhamdulillah..

Salam sayang..
srifairus

No comments:

Post a Comment