Social Icons

Perlukah Pengambilan Vitamin??

perlu atau tidak pengambilan suplemen?

jika anda rasa anda tidak perlu ambil suplemen, mungkin anda harus fikirkan semula...

Mari kita lihat pola pemakanan kita seharian... serta rutin kerja masing2...
...
Piramid Pengambilan Makanan
Adakah kita dari golongan yg memang makan ikut piramid pemakanan seperti yg dicadangkan setiap hari?

Saya hanya ambil contoh diri sendiri.. bekerja di cyberjaya, pilihan makanan memang banyak dan sedap2 berlaka. pilih sahaja restoran yg anda suka. dari makanan arab, masakan cina, jepun, ala kampung, kenegerian dan tidak kurangnya restoran makanan segera seperti kfc, burger king dan sebagainya..
saya juga pencinta makanan dan memang suka makan...akan makan ikut selera hari itu.. tiada istilah diet...


Harga makanan juga pelbagai.. dari RM5 sepinggan nasi bersama lauk hingga lebih RM30 utk stik kegemaran.. lebih mahal dari itu pon banyak..

Tapi tahukah anda kebanyakan makan yang kita makan kebanyakan nutriennya telah hilang semasa proses penuaian, penyediaan dan apatah lg setelah di masak.. ?

Itu belum lagi racun kimia dan hormon2 dalam ternakan yg diternak yg kita makan hari2..

Apa akan terjadi jika kepekatan bahan toksik dalam tubuh yang tinggi ditambah dengan kekurangan nutrien yang berterusan setiap hari?

Ini merupakan bom jangka yang hanya akan meledak pada bila2 masa... tiba masanya, pelbagai masalah kesihatan yang kita hadapi.. 


Antaranya yang paling ditakuti seperti kanser, kegagalan organ tertentu seperti buah pinggang, masalah sendi dan sebagainya..

Mungkin ada yang salah anggap saya menggalakkan pengambilan suplemen sebagai pengganti makanan.. ini bukanlah perkara yang betul dan saya sendiri tak pernah  mengamalkan diet begitu..

Saya memang suka makan dan suplemen bagi saya hanya untuk menampung kekurangan nutrien yang diambil seharian.. ye lah.. sekali sekala saya juga makan di restoran segera dan jika ingin cepat, mee goreng dan nasi goreng adalah menu favourite.. pastinya khasiat makanan ini langsung tidak seimbang dan tinggi kolestrol!!

Rangkaian Produk Shaklee
Kami pengedar shaklee tidak pernah memaksa sesiapa membeli dari kami... kami hanya berkongsi kebaikan produk ini dan keputusan ditangan anda..

Akhir sekali dari saya, tidak salah memberi peluang kepada diri sendiri untuk lebih sihat.. sebelum menilai sesuatu produk itu bagus atau tidak, sila kaji dahulu kandungan dan sejarah syarikat suplemen pilihan anda...
buatlah pilihan yang bijak..

jumpa lagi dilain entry.. 
salam sayang,SriFairus
Order dan Pertanyaan~ Sri Widias Tuti~ ID 836723~ whatsapp / sms 012-6742355~ page : http://www.facebook.com/sri e-shoppe



2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete