Social Icons

Seronoknyer bila makin ramai opis mate, sahabat2 dan sedara mara ku mengambil keputusan breastfeeding their baby ... Tahniah semua... Anda ibu yang hebat...

Salam semua..
Sesuai denga tajuk entry kita pada kali ini, saya ingin mengucapkan tahniah kat sahabat2, para ibu yang mengambil keputusan menyusukan anak mereka dengan susu ibu.. sesungguhnya itu lah hak mereka yang patut kita tunaikan...

Saya tergerak hati nak share status seorang ibu yang sangat obses dengan penyusuan susu ibu ini... saya sangat kagum dengan semangat beliau... jom baca..

"
Bg sy..suami yg beristerikan wanita yg menyusukan anak sepenuhnya dgn susu ibu lebih menghargai pengorbanan seorg IBU..trust me! kerna dia saksi kepayahan dan betapa besarnya pengorbanan sorg ibu tak kira sama ada bekerjaya atau tidak dlm memberi yg terbaik utk benih cintanya..ini yg cuba sy sampaikn pd masyarakat..terutama di awal kelahiran, walau masih dlm keletihan bersabung nyawa utk melahirkn...
seorg manusia, si ibu akn ttp setia bersengkang mata dan bangkit mengenyangkn si anak yg kelaparan..sbb tu seperti yg pernah sy katakan menyusukan anak dan memberi susu kpd anak satu perkara yg sgt berbeza walaupun maksudnya seakan sama..kerna melalui susu ibu..kita sbg ibu bkn hanya memenuhi keperluan fizikal anak sebaliknya menyalurkn kasih syg yg tiada tolok bandingnya!!!

Ayuh papa, ayah, baba, daddy sahut cabaran sy utk jd sorg manusia yg menghargai sorg IBU dgn memberi sokongan yg kuat pd kekasihmu agar memastikn zuriat kalian hanya minum susu ibu dlm tahun pertama kelahiran..

Jom mama, ibu, emak, mummy sahut cabaran su utk jd sorg ibu yg sempurna..tanamkn dlm diri, panjatkn doa pd Ilahi, usaha sehabis boleh, kuatkn semangat diri utk berusaha menyusukn sendiri zuriat kalian..percayalah kalian juga mampu melakukannya..satu hari nanti kalian pasti tersenyum bangga bile melihat perkenbangan si anak yg cergas dan cerdas..ya kalian berhak berbangga kerna setiap daging dan titis darah yg mengalir dlm tubuh mereka merupakan hasil sepenuhnya dr titisan emas bernama SUSU IBU! credit to
noorfazila.abdulrahman"
 
Very inspiring... kan??  Bagi saya, inilah juga yang saya perjuangkan.. Alhamdulillah, pejalanan penyusuan pada kali ini dipermudahkan.. Dulu saya dapat menyusukan Fahri anak pertama sehingga berusia 2 tahun 4 bulan... kali ini moga lebih baik.. itu janji saya..
 
Alhamdulillah.. syukur Ya Allah... kadang2 merasa agak terkilan sebab kenal Shaklee ni agak lambat.. better late than never kan... hihi.. saya kenal dengan suplement shaklee ni masa Fahri dah pon berusia 1 tahun 2 bulan.. masa tu saya mmg putus asa.. penat.. stress... dengan gelabah nak menjelang bulan ramadan... Alhamdulillah... Shaklee menjadi taliann hayat saya.. ditambah dengan dapat berkenalan dengan orang2 yang positif dalam shaklee... penyusuan Fahri dengan susu ibu berjalan dengan lebih mudah selepas itu..
 
Saya dulu memang liat la nak makan suplement2 nie.. First time dapat trial pact dari along memang terkejut.. Boleh ke aku telan suplement nie.. huhuhu... Dan bila dah terasa kebaikannya kepada diri sendiri, Alhamdulillah... saya masih mengamalkan suplement ini hingga hari ini.. dah 2 tahun lebih  dah... see.... penangan Shaklee.. 2 bulan amalkan suplement nie, saya terus decided untuk jadi distributor... :)
 
Sedar tak sedar Fitri dah nak masuk 9 bulan... still fully breastfeed.. Alhamdulillah... Dalam hati memang berazam nak jadi ibu yang menyusu yang anggun, cantik, bergaya, bertenaga dan ceria disamping dapat menguruskan family dengan baik.. Tak mo dah jadi ibu menyusu yang kusam, lembik, lesu, pemarah, masam dan selekeh sebab asyik penat jer serta anak-anak pulak menjadi mangsa energy negatif nie..
 
Ok Sri... Good luck... Tahniah yer sekali lagi buat sahabat2 yang menyusukan anak mereka dengan susu ibu... Saya sangat bangga dengan anda... Anda ibu yang hebat...
 
 
Salam sayang,
Srifairus
 
Jangan segan -segan nak contact saya kalau berminat untuk mendapatkan suplemen ni yer...
Untuk maklumat lanjut sila berhubung melalui :
Email Yahoo :
sri_asn@yahoo.com
Call/Whatsapp/Sms : 012-6742355


No comments:

Post a Comment