Social Icons

arini first day fahri kat nursery...

pg tadi, punyalah kelam kabut nk packing barang bagai.. bukan apa.. yg buat kelam kabut tue, aku ni duk risau ok ke tak fahri kat nursery nnt..

pastu, baby car seat plk tak pasang lg... mana nak mengangkut barang nyer... car seat lagi.. budak kenit tu plk tak mo di pegang.. at last, aku lari hantar barang n car seat dl pastu baru amik dia kat laman umah.. kete aku parking kat luar pagar semalam..

sementara nak pasang car seat, aku dudukkan fahri kat dalam car seat dia yg baru kali ketiga digunakan... boleh?? hehe.. kami mmg jarang ltk fahri kat dalam tue.. kesannya, masa aku ltk jer dia kat dalam tue, merengek sakan la dia..suh kuar kan.. and at last nangis beria bila aku dah berjaya pasang car seat tu dgn cara yang betul dan tutup pintu belah dia tue.. hehe( agaknyer dia pikir mama nak tinggalkan dia dalam tu sesorang.. hehe)

bila aku muncul di kerusi driver n start driving, aku pujuk dia balik.. Fahri, kita nak jenjalan.. fahri jgn ler nangis.. kesian mama.. mama nak drive..

pastu terus dia berhenti nangis n senyum kat aku.... clever boy..

dekat jer nursery tu dari umah aku sbnrnya.. rasanga adala dalam 1 km jer kot.. tp mustahil ler aku nak mengantar jalan kaki jer kan.. jenuh jg tu dgn si kenit nie..


lps anto dia, aku beli breakfast n gi cucuk duit n isi minyak kat esso.. eh.. ke caltex.. aku pon tak perasan.. br lg kat area sini.. bnyk lg yg aku kene explore...

sampai la ni, pkl 3.33, tak de plk cikgu fahri call bgtau ada masalah ke apa.. that's mean, ok la tu kot..
jap lg aku nk amik dia dlm pkl 5.30.. lah la ty, apa yg dia buat kt nursery arini..


smlm kami berpindah ke area desa pinggiran putra nie.. penat giler.. tp kami puas.. at last dpt gak duk umah bwh wlpn masih menyewa...

bkn apa, ingat nk terus pindah duk umah sndr.. tu yg duk tangguh2.. konon nk terus duk umah sndr.. tak pe la.. penghijrahan tu perlu kan..

susu plk, arini dah 2 kali pum dapat sikit jer..
ni la bahana klu tak ikut masa mengepam.. bz sangat mengemas, basuh umah... angkut barang...
dah 2 hari masa weekend aritu tak minum esp n suplement lain.. berhempas pulas la gamak nyer malam nie nk cukupkan stok..

ok la.. nnt aku tulis lg perkembangan aku kat sini.. harus segera mengemas sblm amik si kenit di nursery.. hehe

4 comments:

  1. Semua dah settle ker kemas mengemas.. confirm penat nyer kan.. tak per.. hidup memang perlu perubahan.. sesekali ubah angin utk yang lebih baik.. semoga Fahri dapat sesuaikan diri di tempat baru..

    ReplyDelete
  2. salam seri..
    sory ya. fon no seri takda kat wanie.
    dah byk kali ingt nak msg kat blog seri ni tp asyik lupa jer.
    just nak bgtau ada babysitter kwn hubby umh(apartment tgkt 1)dia depan jusco tu. dah bgtau dia hari tu. dia ok jer kalau nak jaga sbb dia baru sorg jaga anak org itupun umur dah setahun lebih..

    ReplyDelete
  3. kak ina, umah tak abis kemas lg.. insyaAllah... harap2nyer fahri leh adapt..


    wani, tq yerk.. erm.. anyway, kami nak try hantar fahri kat nursery dl.. tngk dl cmne yerk.. thanks wani.. nanti kita contact2 yerk..

    ReplyDelete
  4. bestnya duduk rumah landed..kitorang masih lg jg burung..hihihi

    tp dulu dh penah duduk umah SIL, landed house kt kajang..letih pulak nk kemas sane sini..

    ReplyDelete