Social Icons

Testimoni Ibu-Ibu MENYUSU Yang mengambil ESP dan Vitamin2 shaklee...

 Credit to kak ceri
 
Di bawah ni antara testimoni2 ibu2 yang mengambil ESP (Energizing Soy Protein) & vitamin2 Shaklee..

Faizah,Perlis:
1st day mkn shaklee...rasa best n bersmgt...n kuar dgn byknya darah2 kotor...rasa ringan je badan...insya allah ok kot pasneh...akan sntiasa +ve so that penghasilan susu xdak masalah..insya allah... . Shaklee ni bes ok~! faizah da consume 2hari n kesan dia cam bes...air susu makin mencurah2...alhamdulillah...kebaekkan produk ni adalah bkn setakat nk tmbh air susu tp utk menjadikan air susu kita lbh berkualiti  insya allah..

Hadha, Subang

Testimoni saya setelah 7 hari mengamalkan suplemen ni semua:
  • semasa hari ketiga saya perasan yang icha time bangun tidur pagi memang ceria aje.
  • ruam-ruam kat leher dan muka icha dah hilang, alhamdulillah. cuma 2,3 hari ni ruam kat muka naik sikit2 semula .. maybe saya ada silap makan.
  • susu bertambah pekat. boleh nampak lapisan lemak lebih tebal daripada sebelum.
  • warna susu dan urin jadi agak yellowish/ greenish - membuatkan ebm tu nampak lebih sedap hehe
  • mood saya lebih baik ; boleh nyanyi sorg2 senyum, lebih byk ketawa
  • badan saya lebih bertenaga, malah tidur 3,4 jam sehari pun saya masih boleh buat kerja dgn baik. alhamdulillah.
  • saya bangun lebih awal darip-ada biasa tanpa rasa mengantuk
actually i did some experiments on the supplements. i saja2 stopped taking ESP for a week. guess what had happened?.susu badan saya masih macam biasa seminggu tu. tak lebih tak kurang. dan, nak dijadikan cerita - saya period. (cepatnya! nampak sangat icha kurang bf malam2 kan?). so, sebab saya risau susu merudum. saya ambil ostematrix setiap hari. tiga hari pertama tu saya ambil 4 biji sehari, then hari ke-4 sampai hari ke-7 (hari terakhir), saya ambil 2 biji aje. alhamdulillah.. susu maintain aje macam biasa, cuma tak engorged sampai menitis2 susu sebelah lagi bila icha nenen kat sebelah satu lagi. haha.then, dua hari sebelum travel ke singapore, saya start consume semula ESP. tahu apa jadi? memanglah B saya engorged semula - very fast! sampai sakit2 dibuatnya sebab saya sekarang kurang pam waktu malam. (letih sebab asyik travel kot 2 minggu berturut2 + period). saya terpaksa buat macam masa saya dalam pantang dulu. icha tengah tidur saya kena angkat dia dan bagi dia nenen. kekeke! janji hilang sakit lagipun icha tu lapar tapi saya tahu dia malas nak bangun.
dan, paling best, sepanjang trip ke jb - singapore ; walaupun kurang minum air, B saya sentiasa penuh. miracle betul! syukur alhamdulillah .. saya pun rasa lebih kuat. maybe sebab pengambilan vitamin2 tu semua dan esp. hubby pun saya bagi makan b complex, vitamin c dan vitalea tu sebab dia yang drive. (dia takut bila saya drive). he needs lots of energy and a very good mood, plus some immunity


Nadiah,

N, tak sabar akak nak bagitau...malam tadi before tido akak amik ESP mcm N bagitau tu...pukul 2pg tadi masa mengepam ...subhanallah! terkejut akak.... 12 auns..tak pernah dapat banyak macam tu...pukul 6 pagi tadi pam lagi dapat 9 auns, still banyak dari biasa...dan memang anak akak cepat kenyang dan susu lebih pekat....so akak asingkan 3 auns untuk dia minum...so , 2 kali pam tu aja dah dapat buat 15 auns stok...dan yang menakjubkan AKAK BARU MINUM ESP 1 SUDU! Syukur boleh buat stok banyak-banyak untuk pose...really work it dan lebih manis lagi ia berlaku dalam menstrual...so akak notice ambil alfalfa 3 times, set trial pack tu dan ESP betul2 buat susu akak banyak dan berkualiti...


-Farhana,Bandar Sri Putra
"..wsalam...thanks...dont be surprise..susu boleh dpt 20 oz di ofis je..kat umah dpt lagi 10 oz..tq for introducing me to mr Shaklee"

 ~ sebelum pakai set ni, baby annisa ada some rashes at her groin area, and montot, tapi sekarang rashes tu berkurangan..saya tak pasti disebabkan cream bepanthen yang saya pakai atau vitamin nie...(tapi sebelum ni pun saya apply cream tu juga..and the rashes still there..:-)
· Susu makin pekat.yes this one obviously seen. saya ada buat comparison EBM before and after I took the supplement..
· Sistem penghadaman SAYA lebih lancar dan teratur..hehehe yang ni saya suker sangat..coz saya ni memang ader masalah penghadaman..kadang2 seminggu sekali pun ada, tapi sekarang hari-hari nak BO (bowel Open)..hehe mak kita kata orang pempuan tak elok selalu sembelit...;P
· ESP tu pun bagus jugak..coz lepas pump malam2 senang saya membancuh milo + ESP, barulah saya tidur lena..kalau tak laparrrrrrr ..
.

-Erra,Putrajaya
-alhamdulillah. so far supplemen tu ok........ tapi era perasan dalam 2-3 jam tu memang cepat penuh la susu..kena cepat2 pam.. hari tu sempat la buat stok ebm pelan2...target nak cukupkan 2 weeks stok ebm just in case ade keje yg kena balik malam nanti...by the way, supplemen tu bagus, i love soy protein the most sebab bagi instant energy and boleh isi perut pagi2 lepas bangun menyusu.supplemen for my hubby pun works well, sebab dah jarang dengar dia bersin pagi2....thanks for your concern, btw, thanks a bunch"

-Ely
".. baby so far okey… alhamdulillah kak, susu dah banyak. dulu pam dapat 2 oz, sekarang dah dapat 5 oz =)


-Azreen-
"masuk arini dah hari ke 6 la amik supplement. so far progress bagus. yg penting sy perasan sgt mood sy makin baik. kalau x ..dulukan xcukup tdo, asyik moody je. hehe... susu pun dan bertambah and makin pekat. thanks to you" 


pada waktu itu saya mengambil 3 set ini sahaja – ESP + B-Comp + Vit-C kerana, hanya set tersebut yang mempunyai promosi daripada Shaklee tatkala itu. Err, kalau Alfalfa pon termasuk dalam promosi, pastinya saya akan ambil Alfalfa sekali. Hehehe…
Sejujurnya, ketika baby masih menyusu badan, dan pernah sekali baby kurang bangun untuk menyusu (baby around 3-4 months rasanya), keesokan paginya B engorged dengan agak teruk, seperti baru 2-3 hari melahirkan baby, dan saya berjaya perah sehingga 12oz dari B kiri sahaja. Waktu itu, saya perlukan botol besar Avent 9 oz, ditambah dengan botol kecil 4oz.
(1) Susu badan & susu perahan.Setelah 3 hari mencubanya, saya dapati warna susu bertambah pekat. Tidak keterlaluan jika saya katakan warnanya kekuningan seakan-akan warna kolostrum. Kepekatan itu adalah disebabkan oleh Protein, dan warna kekuningan itu disebabkan oleh B-complex.


* Warna EBM dengan pengambilan supplements *

* Warna EBM tanpa pengambilan supplements (lepas stok ESP habis) *

Berbeza bukan?
Hasil perahan susu turut meningkat sedikit berbanding biasa. Maka, lebihan EBM bolehlah dibuat stok (meriah stok ketika itu, syukur!).
Oleh itu, walaupon anda tidak memerah susu, dan hanya 100% menyusu terus dari badan, yakinlah bahawa dengan pengambilan supplements, bukan sahaja kuantiti, malah kualiti susu juga turut akan bertambah. Insya Allah.


(2) Penerimaan baby.
Baby Hannah juga tiada masalah/ menunjukkan kesan sampingan apabila breastfeed, malah berat badannya bertambah dengan cantik. Sehinggakan ader teman yang berseloroh, “Terlebih protein Hannah nie”, apabila melihat ‘muscle’ Hannah. Owh, teman itu tidak tahu saya minum ESP ya.
(3) Kesan Fizikal.
Selain itu, rakan sekerja juga turut memuji kulit saya, kerana kelihatan makin berseri-seri. Mereka ingat saya tukat founcation/ compact powder baru. Walhal, saya baru aja balek dari pumping, dengan muka yang sedikit berpeluh dan agak comot! Hehehe.
(4) Demam & Vitamin C.
Alhamdulillah, berkat menyusu sepenuhnya, baby Hannah jarang sekali demam atau selesema, mahupun selepas menerima suntikan imunisasi. Sekiranya suhu badannya panas sedikit, saya akan tambah pengambilan Vitamin C sebanyak 2 biji sehari (500 mg x 2 = 1000 mg Vitamin C). Dan, biasanya, panasnya itu akan segera kebah. Pernah sekali hanya berlangsung selama 3 jam sahaja. Alhamdulillah.

Azrinna,putrajaya
-saya pon nak bagi testimoni walaupun saya jual shaklee. Sejak mkn ESP saya rajin membuang keekekek. Kan kadang2 vit B buat saya sembelit so bila mkn ESP mudah. Saya fully CD untuk Aisyah 1thn 4bln, suami saya tentera, saya uruskan semua hal dapur, kete rosak pon saya pi workshop sendiri, peti ais rosak pon saya antar sendiri kat kedai semua sendirilah sbb tu saya perlukan suplemen untuk jadi BIONIC WOMAN. Memang berkesan. Cuma susu saya kejap UP and DOWN tapi masih ada perubahan sbb saya mmg bz 25 jam dengan anak2 ppuan saya yg ganaih cam askar(cam bapaknya la). YES, trial pack set B+ESP+Performance Drink buat hidup saya lancar, saya dah kurang moody, stress, emosional, kadang gelak sorang2 hahahaha sbb rasa happy pastu hubungan suami-isteri bertambah intim. Thanks SHAKLEE!. 

Nani
-juz nk kgsi pglman ambik trial set b dan ESP ni selama seminggu.. memg berbaloi coz kesan die kite npak. one day,my bebi kna inject 3month. so,mlm 2 die nk dmam. i trus je amk 2biji vtmin c seperti yg dnasihatkan oleh kak cery..,bfeed my bebi... esknye,my bebi xjdi dmam n trus je kebah. bab susu lak,memg npak mkin pekat. bebi pn x nyusu lama2. maybe cepat kenyang... satu hal lg,kulit bebi i ni mcm kering tau,, ada mcm kuping2. now,semua 2 dh hlang. opah die ckp,kulit die npak lembab dah...
susu pun maintain n ckup for my little princess!!! memg puas hati la setakat ni wlwpun bru je smgu ambik produk ni.... i xsbar nk tgu perubahan2 yg akn dtg. kpda ibu2 d luar sana,xcuba xtahu kan... so,apa tgu lgi... xrugi melabur rmxx utk yg tersyg n dri sndri... semoga niat suci kite semua yg nk bfeed ank diberkati Tuhan. amin... ( si nani ni dahpun amik 1 canister ESP..utk meneruskan perjuangannya..hehe)

-Nisa-
.. .pagi tadi ambil susu & susun dlm beg utk anta ke pgasuh,.. siti tgk susu siti tu mmg extra pekat & lemak dia mcm lagi tebal dr biasa kak.. mmg gitu yer.. pstu ada kuning2 sket sbb Bcomplex kan... seronok plak rasenyer.. thanks kak cery..

~Shikin,Bdr Sri Putra
-“ "salam iza, just nak inform yang pagi td ade perubahan sikit mase pam kol 5 pagi..selalu dpt 1-2oz..arini alhamdulillah dapt 3.5 oz...Alhamdulillah pengambilan tablet2 dan soy production mmg boost milk production,susu pekat..”




..insyaAllah saya akan update testimoni dari masa ke semasa.. :-)

No comments:

Post a Comment